Progetiigri tunnikava Põhjamaa- ja lõunamaa loomad

PÕHJAMAA JA LÕUNAMAA LOOMAD

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9e/Camelcalf-feeding.jpg

 https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9e/Camelcalf-feeding.jpg


Tunnikava vorm

Õppeaine ja -valdkond:
Koolieelses eas seob õppe- ja kasvatustegevuse tervikuks lapse elust ja ümbritsevast keskkonnast tulenev temaatika. Valdkondade kaupa esitatud õppesisu ja -tegevuste lõimimisel lähtutakse üldõpetuslikust põhimõttest.
Antud tunnikavas õppe- ja kasvatustegevuse kavandamisel ja korraldamisel lõimitakse järgmisi tegevusi: kuulamine, kõnelemine, vaatlemine, uurimine, võrdlemine, arvutamine ning mitmesugused muusika- ja kunstitegevused.
Klass, vanuse- või haridusaste: 6-7 aastased
Tunni kestvus: 45 minutit
Tunni teema (sh alateemad):
Tunni teema: Põhjamaa- ja lõunamaa loomad

Alateemad:

 Kes on põhjamaa- ja lõunamaaloomad (piltide/videote vaatlus)
Tutvumine Dash  robotiga
Põhjamaa- või lõunamaa looma ehitamine Dash roboti ja lego klotside abil
Programmeerimisvõimalused Dash robotil
 Oma looma tutvustamine teistele ning jäädvustamine fotode/video näol



Tase: Eelkooliealised lapsed
Autor: Annika Aas

Tunni eesmärgid:
Antud tegevuse üldeesmärgiks on asjaolu, et laps mõistab ja tunnetab ümbritsevat maailma terviklikult. Laps märkaks nähtusi ja muutusi looduses, mille tulemusena laps väärtustab keskkonda hoidvat ja keskkonnahoidlikku mõtteviisi. Lapsed harjutada omavahelist suhtlemist ning tööülesannete jagamist kasutades kõnes õiget hääldust, sobivaid grammatilisi vorme ja mitmekesist lauseehitust.Programmeerimise käigus korratakse liikumissuundade nimetamist-edasi, tagasi, paremale, vasakule jm. Lisaks korratakse üle mõõtmisvahendeid ning nende kasutamist.




Milliseid üld- ja ainepädevusi (sh läbivad teemad) toetatakse:
Antud tegevuse käigus toetatakse erinevate ainevaldkondade lõimise kaudu üldoskuste arendamist. Lähtuvalt Koolieelse lasteasutuse riiklikule õppekavale on mänguliste võtete kasutamine õppe- ja kasvatustegevuste planeerimise alus, mis aitab lastel kinnistada uusi teadmisi, uusi oskusi ja  õpetab omavahel suhtlema. Mänguoskus on kõigi üldoskuste ning õppe- ja kasvatustegevuse eri valdkondade oskuste ja teadmiste arengu alus.




Õpitulemused: 
Laps saab esmase ülevaate robootika ja programmeerimise sisust
Laps järgib kokkulepitud reegleid
Laps viib ettevõetud töö lõpule
Laps hääldab õigesti kõiki häälikuid ja sõnu
Laps oskab nimetada vähemalt 2 põhjamaa- ja 2 lõunamaalooma

Mõisted:
Põhjamaa, lõunamaa, toitumine, programmeerimine, liikumissuund, ühendamine, save

Õpilaste eelteadmised ja -oskused:  

Laps on varem tutvunud erinevate kodu- ja metsloomadega. Laps on varem tutvunud Lego klotside ja selle abil ehitamise võimalustega.

Eelnevalt vajalikud tegevused õpetajale ja õpilasele: 
Õpetaja on paigutanud lapsed istuma nii, et kõik lapsed näeksid projektoril näidatavaid esitlusi ja videosid. Õpetaja on valmis pannud lastele tutvustamiseks raamatu "Loomahääled. 100 põnevat liiki ja nende häälitsused."

Tunniks vajalikud materjalid, vahendid, tarkvara ja veebiaadressid: 

Raamat "Loomahääled. 100 põnevat liiki ja nende häälitsused," pildimaterjal loomadest, Powerpoint esitlus loomadest, projektor (jm tehnilised vahendid), tahvelarvuti, dash looma konstrueerimis- ja programmeerimisjuhend, võistlusraja moodustamiseks vajalikud vahendid (hüpitsad), mõõteriistad, fotokaamera

Tunni käik:

Tunni osad
Tegevuste kirjeldused
Tegevusele kuluv aeg
Õpetaja tegevus
Õpilaste tegevus
I Ettevalmistus
·         Sissejuhatus
·         Tähelepanu haaramine
·         Häälestus (eesmärgipüstitus, motiveerimine)
·         Eelteadmiste väljaselgitamine
·         Vajaminevate teadmiste kordamine
1.Erinevate loomahäälte kuulamine (raamat "Loomahääled. 100 põnevat liiki ja nende häälitsused")
2. Powerpointil loomade tutvustamine Tutvustava powerpointi leiad SIIT


7 minutit Loomahelide tutvustamine lastele, loomade välimuse tutvustamine ja kirjeldamine

Slideshow tutvustamine ja täpsustavate küsimuste esitamine
Loomahäälte kuulamine ja loomade nimetamine. Tutvumine loomade välimusega ja nende kirjeldamine

Slideshow vaatlus ning küsimustele vastamine. Omale meelepäraseima looma valimine ja selle välimuse kirjeldamine
II Põhiosa
·         Peab tagama tunni eesmärgi täitmise
·         Õppemeetodid
·         Harjutamine, kinnistamine ja/või rakendamine
1. Dash robotiga tutvumine
 2. Dash robotist looma konstrueesimine Juhendi leiad SIIT
3. Dash põhja- või lõunamaa looma programmeerimine
tutvustava juhendi leiad SIIT
4. Oma looma tutvustamine teistele.
30 minutit Töögruppide moodustamine (igas grupis3-4 last). Dash roboti ja lisavidinate tutvustamine. Looma ehitamise ja programmerimise juhendamine.
Jälgib pidevalt, et kõik lapsed oleksid haaratud tegevusse.
Dash robotiga tutvumine. Grupis ülesannete jagamine.Põhja- või lõunamaa looma ehitamine. Dash roboti programeerimisvõimalustega tutvumine.
Ehitatud looma tutvustamine kaaslastele
III Lõpetav osa
·         Tunni kokkuvõte/eesmärgi saavutuse kontroll
·         Tagasiside/reflektsioon (sh uute eesmärkide püstitamine)
·         Kodutöö
1. Konstrueeritud looma liikuma panemine etteantud rajale.
2 Ühine arutel: Mis meeldis/ei meeldinud? Mis oli kerge/raske? Mida võiks veel ehitada?
5 minutit Dash looma raja ehitamine. Lastele küsimuste esitamine ja kokkuvõtete tegemine Ehitatud looma liikuma panemine etteantud rajal.
Arutelus osalemine ning tegevusele hinnangu andmine

Hindamine:
Tegevust on võimalik hinnata lähtudes ühise arutelu tulemusel saadud tagasisidest

Soovituslik kirjandus juhendajale leiad SIIT
Soovitulikud meisterdamisjuhendid juhendajale leiad SIIT


Autoriõigused


Materjali koostamisel on  lähtutud Creative Commons sisulitsentsi tingimustest CC BY-NC-SA 4.0.


Tunnikava on valminud Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondi meetme “Kaasaegse ​ja
​uuendusliku õppevara arendamine ja kasutuselevõtt“ ​(2014-2020.1.03.15-0001) raames.


 

Comments

Popular posts from this blog

Põhjamaa ja lõunamaa loomad Soovituslik kirjandus